گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از استاندارد جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد
سرخط خبرها

تولید یک خودروی ملی دیگر تا دو سال آینده

  • کد خبر: ۴۰۵۲۱
  • ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
تولید یک خودروی ملی دیگر تا دو سال آینده
اگر شایعات صحت داشته باشد باید تا دو سال آینده منتظر اولین محصول پارس خودرو باشیم؛ خودرویی که روی پلتفرم تندر ۹۰ ساخته می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، مثل اینکه خبری هست. گویا پارس خودرو از مونتاژکاری خسته شده و با هدف پرهیز از ضرباتی که در دوره‌های تحریم از جیپ، برلیانس، رنو، نیسان و دانگ فنگ خورده قصد دارد محصولی در کلاس سدان‌های شهری را تولید کند.

آنچه شایع شده این است که پارس خودرو با کمک منابعی که از دولت و سایپا دریافت کرده درصدد طراحی خودرویی بر مبنای تندر ۹۰ است. محصولی که سال‌ها پیش هم زمزمه تولید آن بود، اما رنو با آن موافقت نکرد تا در نهایت بایگانی شود. البته این شرکت بعدتر توانست تندرپارس را که در نمای عقب تفاوت‌هایی با تندر ۹۰ معمولی داشت به بازار عرضه کند، اما خبر‌های تازه از فیس‌لیفت کامل نمای عقب و جلو بدنه و نیز بازطراحی کابین این خودرو اروپایی حکایت دارد.

یک وب‌سایت داخلی در گزارشی با اشاره به حرکت جدید پارس خودرو اعلام کرده که این شرکت روی چند پروژه اختصاصی مشغول فعالیت است و نزدیک‌ترین آن پروژه‌ای است که جایگزین رنو در خط تولید این شرکت خواهد شد.

مجله اتومبیل فارسی نام این پروژه را P90 نامیده و گفته قرار است یک فیس‌لیفت ماژور بر پایه تندر ۹۰ تولید شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که قوای محرکه این خودرو تغییر خواهد کرد.

همچنین مسئولیت تولید این پروژه که به عنوان پروژه‌ای مشترک بین گروه خودروسازی سایپا و دانشگاه علم و صنعت تعریف شده بر عهده شرکت پارس خودرو خواهد بود. استفاده از پلتفرم B. داچیا، این امکان را برای پارس خودرو فراهم می‌کند تا تولید آن را در خطی که پیش‌تر رنو در آن تولید می‌شد، انجام دهد.

آنچه از پژو P90 می‌دانیم این است که این پروژه چندان هم جدید نیست. سایپا قصد داشت با فیس‌لیفت این محصول و استفاده از موتور و جعبه دنده تیبا محصولی جدید را روانه بازار کند که این موضوع هرگز اتفاق نیفتاد.

با این حال می‌توان گفت پروژه P90 تا حد زیادی به این پروژه شباهت دارد، اما آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید طرح نهایی این پروژه نیست. گویا این شرکت پیش‌تر قصد داشته با بازطراحی کامل بدنه تندر ۹۰، خودرویی کاملا متفاوت را با نام توس به تولید برساند که این پروژه به دلایلی از جمله هزینه بالای تولید به کل از پروسه ساخت کنار گذاشته شده است.

پارس خودرو که در اوج تولید در فضای برجام موفق شده بود تیراژ سالانه خود را به مرز ۲۴۰ هزار دستگاه برساند، پیش‌تر خودرو‌هایی نظیر نیسان، ماکسیما، بیوک اسکای لارک، نیسان قشقایی، شورولت نوا، نیسان مورانو، رنو مگان، داچیا ساندرو، برلیانس اچ ۳۳۰ و دانگ فنگ ریچ را در خط تولید خود مونتاژ کرده است.

این شرکت جزو قدیمی‌ترین بازیگران بازار خودرو ایران بوده و بیش از نیم قرن سابقه دارد. این شرکت هم‌اینک تولید خودرو کوییک را با مجوز رکت سایپا بر عهده دارد.

منبع: روزنامه هفت صبح
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->